poniedziałek, 11 maja 2015

Penne z kurczakiem w sosie pomidorowym

Ponieważ to też mój pierwszy post, więc... Jestem Agnieszka :)
A miłość do gotowania, wzięła się u mnie z miłości do jedzenia.
Czasami będzie zdrowo, czasami nie. Ale przede wszystkim będzie smacznie! (mam nadzieję ;))

Dzisiaj rzecz banalna, a mianowicie jedna z odsłon orkiszowego makaronu typu penne. Wersja z kurczakiem i pomidorami. Danie proste, a przede wszystkim szybkie do przyrządzenia.





Co nam będzie potrzebne (dla 2 osób):

  • makaron penne (u mnie orkiszowy) - 200 g
  • pierś z kurczaka - ok 500 g
  • pomidory krojone - 1 puszka (można zastąpić świeżymi)
  • przecier pomidorowy - 250 g
  • czosnek - 2/3 ząbki
  • bazylia suszona - 1 łyżka
  • sól, pieprz, papryka ostra 
  • miód 
  • szczypiorek, parmezan - do posypania

 Wykonanie:
  1. Rozgrzewamy 2 łyżki oleju na patelni, wrzucamy przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku. Podsmażamy przez około minutę, następnie wrzucamy pokrojoną w kostkę pierś z kurczaka (wcześniej jedynie ją solę). Czekamy aż mięso się podsmaży, ok 5 minut na średnim ogniu. 
  2. Dodajemy pomidory z puszki i przecier. Całość dusimy do odparowania płynu i zgęstnięcia sosu, oczywiście co raz mieszając.
  3. Dopiero po zgęstnięciu przyprawiamy: ponieważ pomidory są dosyć kwaśne, całość dosłodziłam miodem. Ten krok oczywiście można pominąć lub zastąpić miód cukrem - wszystko wg uznania. :)
    Dodajemy bazylię, solimy, pieprzymy do smaku. Ja dodałam jeszcze trochę papryki ostrej, ale musisz pamiętać żeby nie przesadzić! Doprawiaj powoli, mieszaj, próbuj. Bo bardzo łatwo jest przepieprzyć ;)
  4. Po nałożeniu na talerz całość posyp startym parmezanem (lub innym serem) i szczypiorkiem.
    I BON APPETIT !
Nic prostrzego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz